play +100%-

Ajusteaza marimea textului

0241-69.01.04 | CONTACT@MRINI.RO |
Home/Eyecare/Hrana pentru ochi – Top 7 alimente pentru ochi sanatosi!

Top 7 alimente pentru sanatatea ochilor – 7 aprilie 2015 Ziua Mondiala a Sanatatii

IMG-20150406-WA0019

7 Aprilie reprezinta Ziua Mondiala a Sanatatii, un eveniment dedicat in acest an Sigurantei Alimentare printr-o campanie de informare a populatiei la nivel global asupra importantei calitatii si sigurantei in domeniul alimentar. Campania Orgnizatiei Mondiale a Sanatatii ne-a sensibilizat, intrucat hrana reprezinta o sursa esentiala de sanatate pentru ochi. Nutrientii pe care aceasta ni-i furnizeaza prelungesc „garantia de functionare” a acestor masinarii extraordinare care zi de zi ne ajuta sa captam informatii vitale, sa adunam amintiri si sa ne bucuram de frumos. Pentru a ne bucura ochii cu hrana de calitate, am realizat cu top care cuprinde 7 (pentru ca astazi sunt in 7 si sarbatorim Sanatatea) dintre cele mai bune alimente pentru o vedere mai definita, mai colorata si de durata!

1. Morcovii

Cu siguranta ati auzit ca morcovii, dar si alte fructe si legume de culoare portocalie contribuie la sanatatea ochilor si protejeaza vederea. Acest mit este real! Beta carotenul continut de pigmentul portocaliu ajuta retina si alte parti ale ochiului sa functioneze corect.

2. Salata verde

Un aliment de sezon, care contine luteina si zeaxantina – antioxidanti care scad riscul de a dezvolta degenerescenta maculara si cataracta, lucru demonstrat in studii.

3. Galbenusul de ou

Reprezinta o prima sursa de luteina si zeaxantina plus zinc, care ajuta de asemenea la scaderea riscului de aparitie a degenerescentei maculare.

4. Citricele si afinele

Aceste fructe reprezinta cea mai importanta sursa de vitamina C, despre care s-a demonstrat stiintific ca scade riscul de a dezvolta degenerescenta maculara si cataracta.

5. Migdalele

Sunt bogate in vitamina E, care este responsabila pentru incetinirea degenerescentei maculare, afirmatie demonstrata prin studii de specialitate. O portie de migdale va ofera o doza zilnica de vitamina E suficienta pentru protectia ochilor.

6. Pestele gras

Macroul, somonul, tonul, ansoa si pastravul sunt pesti bogati in acizi Omega 3, acizi care se gasesc si componenra retinei umane. Nivele scazute de acizi omega 3 se intalnesc la pacienti cu Sindrom de Ochi Uscat, concluzie trasa in urma unui studiu realizat in Statele Unite ale Americii.

7. Fasolea bruna

Contine o cantitate importanta de zinc, mineral care este vital pentru sanatatea ochilor. Acesta ajuta vitamina A sa ajunga de la ficat la retina pentru productia de melanina cu rol protector asupra ochiului. Zincul si vitamina A joaca un rol important in vederea nocturna, cat si in modul de evolutie a cataractei.

Pentru a ne bucura din plin de beneficiile acestor alimente este bine sa verificam si provenienta lor si, daca se poate, modul in care au fost produse. Siguranta alimentara sporeste calitatea hranei! Asa ca, priviti cu atentie ce asezati in farfurie!

aprilie 6th, 2015|Eyecare|Comentariile sunt închise pentru Hrana pentru ochi – Top 7 alimente pentru ochi sanatosi!